Projekty
Nazwa zadania : „Pracownia biologiczno-geograficzna w Szkole Podstawowej nr 14 - realizowana w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 6 w Tomaszowie Maz. przy ul. Słowackiego 32/42”
Wartość ogólna zadania:50 000,00 zł
Wysokość dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi – dotacja - 45 000,00 zł
Opis zakresu projektu:
W ramach konkursu z dziedziny Edukacja Ekologiczna pn.”Nasze Ekologiczne Pracownie” w Szkole Podstawowej nr 14 im Orła Białego w ZSP nr 6 przygotowano nowoczesną pracownię biologiczno-geograficzną. Dzięki pozyskanym środkom pracownię wyposażono w nowoczesny sprzęt multimedialny i różnorodne pomoce dydaktyczne do nauki biologii i geografii, które zwiększą atrakcyjność prowadzonych zajęć.
W pracowni wykonano również niezbędne prace remontowe. Ich zakres obejmował: pomalowanie pomieszczenia, wymianę podłogi. Zmieniono oświetlenia na energooszczędne oraz położono fototapetę z widokiem Tomaszowskich Niebieskich Żródeł.
Klasopracownię wyposażono w nowe meble- szafy , stoliki uczniowskie i krzesła ergonomiczne. Ponadto ze środków zakupiono nowe rolety w okna i wzbogacono zieleń w pracowni o nowe rośliny doniczkowe.
Link do strony z wytycznymi do projektu
Projekt “Asystent Ucznia ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi
Celem realizowanych działań jest poprawa dostępności usług edukacyjnych dla dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami, którzy doświadczają ograniczeń w samodzielnym funkcjonowaniu na terenie przedszkola/szkoły.
Rola i zadania asystentów
- obszar działań wspierających ogólne funkcjonowanie dziecka/ucznia rozumiane w szczególności jako wsparcie ucznia w szkole czy grupie szkolnej/ w wykonywaniu codziennych czynności (np. związanych z samoobsługą, przemieszczaniem się, komunikowaniem, a także – w porozumieniu z rodzicami – w czynnościach związanych z utrzymywaniem higieny) umożliwiających uczestnictwo w zajęciach (oraz innych wydarzeniach grupy/przedszkola czy klasy/szkoły) i zapewniających możliwość uczenia się w szkole oraz nawiązywania relacji interpersonalnych,
- obszar działań polegających na współpracy z nauczycielami i specjalistami, w tym wspólne planowanie wsparcia, na zaproszenie dyrektora udział ASPE w radach pedagogicznych2, podejmowanie i realizacja ustaleń w zakresie przewidywania i wyciszania autoagresywnych zachowań dziecka/ucznia oraz agresywnych zachowań skierowanych do rówieśników i osób dorosłych,
- obszar działań wyspecjalizowanych obejmujących w szczególności działania pielęgnacyjne i niektóre czynności medyczne
- obszar działań związanych z transportem – dotyczącym transportu do i z przedszkola/szkoły na zajęcia lekcyjne, dodatkowe, uroczystości szkolne itp. Na etapie projektu jest to zadanie fakultatywne (organizowane w miarę potrzeb dziecka i możliwości organizacyjnych, finansowych i personalnych organu prowadzącego). Realizacja tego zadania powinna być uzależniona od indywidualnej sytuacji i realizowana tam, gdzie pomoc asystenta stanowi konieczność.
W Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 6 zatrudnionych jest dwóch asystentów ASPE w Szkole Podstawowej nr 14 im. Orła Białego.
Okres realizacji projektu 04.05.2020 roku do 30.09.2023 roku.Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś Priorytetowa 2 Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.10. Wysoka jakość systemu oświaty.